Musikterapi - högskoleexamen Bedömningsområde: Förutsättningar
Huvudområdet
Angiven examen är/är inte reglerad och ryms inom examensordningen.
Huvudområdet är/är inte definierat i relation till de vetenskapliga/ konstnärliga grunden.
Utbildningen innehåll inklusive eventuella inriktningar har/har inte rimlig omfattning och avgränsning i förhållande till huvudområdet.
I ett rikstäckande perspektiv finns/finns inte ett allmänt intresse av att examen får utfärdas.
Personal (Lärarkompetens och lärarkapacitet)
Antalet lärare och deras sammantagna kompetens (vetenskapliga/konstnärliga/professionsrelaterade
och pedagogiska) är/är inte adekvat och står/står inte i proportion till utbildningens volym, innehåll och genomförande på kort och lång sikt.
Utbildningsmiljön
Det finns/finns inte en för utbildningen vetenskaplig/konstnärlig och professionsinriktad miljö och
verksamheten bedrivs/bedrivs inte så att det finns ett nära samband mellan forskning och utbildning.
Resurser
Det finns/finns inte tillgång till en stabil och ändamålsenlig infrastruktur.
De tillgängliga resurserna utnyttjas/utnyttjas inte effektivt för att hålla en hög kvalitet i verksamheten.
Förutsättningar
Gör en samlad bedömning av bedömningsområdet förutsättningar baserad på det samlade underlaget och utifrån samtliga bedömningsgrunder.