Kvalitetssäkringsarbete Bedömningsområde: Förutsättningar
Förutsättningar
Sammanvägd bedömning av bedömningsområdet
Tillfredsställande/Inte tillfredsställande
Summera kortfattat bedömningsområdet och lyft de viktigaste slutsatserna. Inkludera även styrkor och utvecklingsområden i den mån sådana har identifierats. Dessa presenteras med fördel i punktform.
Bedömningar av bedömningsgrunder:
2.1 Lärosätet säkerställer att den undervisande personalens kompetens motsvarar utbildningsverksamhetens behov.
Uppfylld/Inte uppfylld
2.2 Lärosätet säkerställer att de tillhandahåller en främjande miljö som ger undervisande personal möjlighet att utveckla såväl sin pedagogiska kompetens som sin ämneskompetens, samt förutsättningar att bedriva sitt arbete på ett effektivt sätt.
Uppfylld/Inte uppfylld
2.3 Lärosätet säkerställer att infrastruktur, studentstöd och läranderesurser är ändamålsenliga för studenternas och doktorandernas lärande och att dessa används på ett effektivt sätt.
Uppfylld/Inte uppfylld
2.4 Lärosätet säkerställer, genom rutiner och processer, att studenter och doktorander ges goda förutsättningar att genomföra utbildningen inom planerad studietid.
Uppfylld/Inte uppfylld
Motiveringar:
Motivera respektive bedömning utifrån bedömningsgrunden. Ange utifrån vilket underlag bedömningarna gjorts. Formulera goda exempel, styrkor, svagheter, utvecklingsområden och brister.
- Beskrivning (sammanfattning/fakta/vad finns på plats och vad saknas)
Värdering (fungerande/väl fungerande eller svaghet, utvecklingsområde/brist) och tydlig motivering med hänvisning till relevanta underlag.