Kvalitetssäkringsarbete Bedömningsområde: Utformning, genomförande och resultat
Utformning, genomförande och resultat
Sammanvägd bedömning av bedömningsområdet
Tillfredsställande/Inte tillfredsställande
Summera kortfattat bedömningsområdet och lyft de viktigaste slutsatserna. Inkludera även styrkor och utvecklingsområden i den mån sådana har identifierats. Dessa presenteras med fördel i punktform.
Bedömningar av bedömningsgrunder:
3.1 Lärosätet har en tydlig ansvarsfördelning samt ändamålsenliga rutiner och processer för utformning, utveckling, inrättande samt nedläggning av utbildningar.
Uppfylld/Inte uppfylld
3.2 Lärosätet säkerställer att dess utbildningar utformas och genomförs på ett sätt som uppmuntrar studenterna till att ta en aktiv roll i lärandeprocesserna, vilket också återspeglas i examinationen.
Uppfylld/Inte uppfylld
3.3 Lärosätet säkerställer ett nära samband mellan forskning och utbildning i verksamheten.
Uppfylld/Inte uppfylld
3.4 Lärosätet säkerställer att dess utbildningar utformas och genomförs med tydlig koppling mellan nationella och lokala mål, lärandeaktiviteter och examinationer.
Uppfylld/Inte uppfylld
3.5 Utifrån kontinuerliga uppföljningar och periodiska granskningar vidtar lärosätet de åtgärder som krävs för att förbättra och utveckla utbildningarna.
Uppfylld/Inte uppfylld
3.6 Lärosätet säkerställer att granskningsresultat publiceras och att åtgärder som planeras eller genomförs för att förbättra och utveckla utbildningarna kommuniceras på ett ändamålsenligt sätt med relevanta intressenter.
Uppfylld/Inte uppfylld
Motiveringar:
Motivera respektive bedömning utifrån bedömningsgrunden. Ange utifrån vilket underlag bedömningarna gjorts. Formulera goda exempel, styrkor, svagheter, utvecklingsområden och brister.
- Beskrivning (sammanfattning/fakta/vad finns på plats och vad saknas)