Tillbaka till granskningar Spara som favorit

Grundlärarexamen, inriktning årskurs 4-6 Bedömningsområde: Studentperspektiv

Hög kvalitet
Publicerad: 2019-04-15
Lärosäte: Högskolan i Borås
Ämne: Grundlärarexamen II
Typ av granskning: Utbildningsutvärdering

Studentperspektiv

Studenten ges möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande.

Studenterna får enligt självvärderingen möjlighet att engagera sig i programråd, utbildningsutskott och andra övergripande organ där studentkåren har formell representation. Studenterna får också möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande, bland annat i kursplaneringen eftersom studenterna också får ta del av resultat från tidigare kursvärderingar. Dessutom har de möjlighet till påverkan genom informella kanaler såsom en öppen kommunikation med kurslärare. I kurser med fler än 15 högskolepoäng sker också mittkursvärderingar. Av intervjuerna framgår också att en dialog förs kring relevansen i utbildningen med studenterna. Studenterna är mycket nöjda med den plattform som gör information om studierna lättillgänglig. De lyfter också att lärarna är tillgängliga, vilket ger goda möjligheter att diskutera

utbildningen med dessa.

Studentperspektiv

Tillfredsställande

Studenterna får möjlighet att ta en aktiv roll i att utveckla utbildningens innehåll och genomförande i programråd, utbildningsutskott och andra övergripande organ. De får också möjlighet att utveckla utbildningens innehåll vid kursplanering. Studenterna är positiva till att lärarna är tillgängliga och att

möjlighet finns att diskutera utbildningen med dessa.

Kontakta utvärderingsavdelningen:
Utvärderingsavdelningen (e-post)