Grundlärarexamen, inriktning fritidshem Bedömningsområde: Studentperspektiv
Studentperspektiv
Studenten ges möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande.
Enligt självvärderingen får studenterna möjlighet att engagera sig i programråd, utbildningsutskott och andra övergripande organ där studentkåren har formell representation. Studenterna får också möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande. Det gäller bland annat kursplaneringen eftersom studenterna också får ta del av resultat från tidigare kursvärderingar. Dessutom har studenterna möjlighet att påverka genom informella kanaler såsom en öppen kommunikation med kurslärare. I kurser om fler än 15 högskolepoäng sker också mittkursvärderingar. Av intervjuerna framgår även att lärosätet för en dialog med studenterna om
utbildningens relevans.
Studentperspektiv
Tillfredsställande
Enligt självvärderingen får studenterna möjlighet att engagera sig i programråd, utbildningsutskott och andra övergripande organ där studentkåren har formell representation. Studenterna får också möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande. Det sker bland annat i kursplaneringen eftersom studenterna också får ta del av resultat från tidigare kursvärderingar. Dessutom har studenterna möjlighet att påverka genom informella kanaler såsom en öppen kommunikation med kurslärare. Av intervjuerna framgår även att lärosätet för en dialog med
studenterna om utbildningens relevans.