Tillbaka till granskningar Spara som favorit

Grundlärarexamen, inriktning fritidshem Bedömningsområde: Studentperspektiv

Hög kvalitet
Publicerad: 2019-04-15
Lärosäte: Stockholms universitet
Ämne: Grundlärarexamen II
Typ av granskning: Utbildningsutvärdering

Studentperspektiv

Studenten ges möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande.

Studenterna har möjlighet att ta en aktiv roll i arbetet med att utveckla utbildningens innehåll och genomförande. Utbildningens ambition att säkerställa studenternas medverkan och inflytande avspeglas främst i formella strukturer där studenterna har möjlighet att utse representanter i beredande och beslutande organ samt i utvärderingar på kurs- och programnivå. Informationen från råden kommuniceras väl genom flertalet kanaler och plattformar.

Utöver det formella inflytandet kan studenterna vara delaktiga även via informella kommunikationsformer. Antagna studenter får ett välkomstbrev med information om utbildningen och bjuds in till särskilda välkomstdagar där programmet presenteras av olika företrädare för programmet.

Information sprids även via olika medier: webbplattformen Mondo, en sida på institutionens hemsida, e-mail och Facebook, samt via en fysisk anslagstavla.

Studentperspektiv

Tillfredsställande

Bedömargruppen vill särskilt framhålla de mångsidiga möjligheter som studenterna, via olika formella kommunikations- och beslutsstrukturer, har att utöva inflytande över utbildningens innehåll och genomförande. Studenterna erbjuds också ett utbud av möjligheter att utöva inflytande via olika informella kanaler. Sammantaget har studenterna således formellt och informellt goda möjligheter att

ge synpunkter på och utveckla utbildningen.

Kontakta utvärderingsavdelningen:
Utvärderingsavdelningen (e-post)